tirsdag, september 15, 2009

Mobilbilder

Jeg vet ikke hvor kreativ jeg er på en skala fra 1 til 2, men jeg bruker de mulighetene jeg har til å ta "skissebilder" i alle sammenhenger. Mobiltelefonen er noe alle har i lomma, og de fleste mobiler har kamera. Bruk det. Ta masse bilder. De blir kanskje ikke teknisk perfekt, men du har i allefall tatt bildet. Kanskje får du en idé til et annet bilde som du kan ta seinere. Jeg bruker min Nokia N95 8GB, som alltid er i lomma. En telefon jeg er fornøyd med som telefon og kamera. Bilder tatt med telefonen har vært trykket på glanset ukebladpapir, i aviser og ikke minst på nett. Alle bildene i dette galleriet er tatt med den mobiltelefonen. Alt er ikke like bra, men da de ble tatt var det riktig å ta akkurat det bildet. Dette er selvsagt bare et lite utvalg. Mobilen var ny 23. mars, dagen etter jeg kom hjem fra Mexico hvor min forrige telefon ble stjålet. Med den forsvant 2200 bilder. Nu er Shozu installert og Photoshelter en naturlig backupløsning. Bilder blir automatisk sendt via ftp til arkivet. Blir telefonen borte forsvinner ingen bilder.
Husk: Ta bilder....ta backup.

Mobil - Images by Tom Hansen

Ingen kommentarer: