fredag, april 01, 2011

Nokia C7 - en skuffelse


Som noen vet har min gamle Nokia N95 avgått ved en altfor tidlig død, og Nokia klarte ikke reparere den. De klarte heller ikke oppdrive maken erstatningstelefon. I stedet fikk jeg en såkalt smarttelefon, også av merket Nokia, men denne gang av type C7. Jeg trodde lenge det var en bra telefon. Men erfaringen viser noe annet.
Kameraet er ikke godt nok, selv om, eller kanskje på grunn av, for mange (8)megapixler. Jeg er en mobilkamerabruker, men her gikk jeg på en smell. Menyen er lite intuitiv, du kan kun ha tre sider med snarveier, og app-butikken ovi er en forbannelse du ikke blir kvitt. Skal du logge deg på twitter eller facebook MÅ det gå gjennom ovi. Dessuten virker det som om telefonen er tilkoblet nett kontiunerlig. Tullete. Og en annen ting. Musikkspilleren i telefonen starter umotivert og tilfeldig i et bankende kjør. Og det er ikke mulig å gjøre noe med. Denne telefonen blir snart byttet, og Nokia står ikke på programmet. God bedring.

Ingen kommentarer: