fredag, februar 03, 2012

Hvilken skrivemaskin


Jeg får stadig spørsmål om hvilket kamera som er best. Nå lurer jeg på om forfattere blir spurt om hvilken datamaskin som er best å skrive på? Blir malere spurt hvilket lerret som er best? Blir musikere spurt om hvilket noteark som er best? Blir NRK eller TV2ansatte spurt om hvilken TV som er best, eller veiarbeidere om hvilken vei som er best? Jeg vet bare at akkurat da jeg tok dette bildet, var iPhone det beste kameraet. Hvordan jeg kan vite det? Enkelt. Det var det eneste kameraet jeg hadde med meg. Det hjelper lite med verdens dyreste kamera hjemme, når bildet du skal ta er rett foran deg. Tenk ikke på hvilket kamera som er best men på hvordan du tar det bildet du skal ta. Som det ble sagt i klassisk Clint Eastwoodfilm "improvise, adapt, overcome".

Ingen kommentarer: