søndag, desember 07, 2008

Canon Image stabilizer...?


Jeg var på turnoppvisning hos Oslo Turnforening i dag. Og det ble endel bilder(som kommer her seinere) og som jeg har merket meg før, er ikke Canons bildestabilisator stort å skryte av. Bildet som ligger til denne saken er riktignok tatt på frihånd, men MED stabilisatoren innkoblet. Bildet er tatt på 1/60-dels sekund, 3200 iso og med 28-300mm(f/4.6), focal length 65mm. Jeg ville ikke klart å lage et så uskarpt bilde om jeg forsøkte, uten stabilisatoren. På dette objektivet har det imidlertid alltid vært dette resultatet, derfor har jeg heller aldri brukt denne funksjonen. Men i dag falt jeg for fristelsen, og her er resultatet. Og det er ikke mildt sagt ikke bra. Det er ikke brukbart til annet enn kunstfoto, og altså ikke noe for meg. Objektivet har vært jevnt i bruk et par år, og har ikke vært inne til service og sjekk ennå, men som det heter; en dag.......

Ingen kommentarer: