onsdag, januar 28, 2009

Forfatterkrigen



Vel, det har nok ikke blitt en krig riktig ennå, men det virker som mossegutten Ari får endel motbør om dagen. Det er selvsagt helt ufortjent. Ari er en bra mann, og opplever i disse tider kraftig vind i skjegget. Heldigvis for han er skjegget fullt av postkasser, og Ari kan dermed raskt sende sterke svar på angrepene. Som i dagens Dagbladet, også omtalt i VG og bt.no. Siste mann ut i kampen mot Ari er forfatterkjempen Erlend Loe, som på sin blog skriver "Men Aris opptreden på Skavlans svenske talk show sist fredag er noe av det pinligste jeg har sett på tv på veldig lenge." Jeg er tilbøyelig til å være enig i at svorsken til Ari var litt stusselig(stryk gjerne "litt"). Men selve opptrinnet var morsomt. Det beste er at denne "krigen" kjempes i spaltene, og almuen kan dermed følge med på et spennende og språklig fornyende ordskifte. Følg med. Det kommer forhåpentlig mer.

Edit kl 14.45:
Joda. Det kom mer. Dagbladet.no og VG.no har klokelig valgt å løfte dagens viktigste sak fram til forsiden på de respektive nettsteder. Til Aris kommentar om at Erlend Loe er et furubord er det en ting å si. Furubord er solide, men er så sykt ut at det går nesten ikke an. Furubord er tidløst sier mange. Mulig det. Men tidløst betyr egentlig: aldri moderne, aldri spennende, aldri inn. Spørsmålet er egentlig om Ari mener Erlend(jada, vi er over på fornavn nå...) er kjedelig og umoderne.

1 kommentar:

Anonym sa...

Pisset Ari grønt da han var deprimert i åtte år?

Kan du og jeg bruke media som terapeut?

Hvorfor er det ikke kommet etterspill i media etter at sjefen til Grimsrud gikk ut og dementerte Aris påstander?

Hvorfor har Ari ikke gått ut beklaget disse påstandene?

Det motsatte av depresjon er takknemlighet. Ari er tilsynelatende ikke særlig takknemlig for at han fikk prinsessen og tre velskapte
barn.
Er ikke det det viktigste, da?
Å si at mandagen da han begynte mediekjøret var en hans viktigste dager i hans liv, gjør meg betenkt...

Hva med de gangene han
a) giftet seg
b) hans kone fødte tre jentebarn c) da hans første bok ble utgitt
d) etc etc.

Når han erklærer
levende mennesker for døde
OG
holder gravøl sammen med guttaboys (i stedenfor å dra hjem til kona som "tycker att det här är svårt" en uke før
'han og hans'
(meg og min familie)
families offentlig dåp
MÅ beskyttes mot seg selv

Jeg tillater meg følgende påstand:

Ari Behn er en selvopptatt mann som ikke klarer å se sin øreflipp
(les: narcsisist).