onsdag, mars 24, 2010

Stilling ledig

Jeg har endel snø å fjerne fra terrassen, en plen som skal klippes i sommer, noe ved som skal kløyves og to biler som skal vaskes. Dessuten skal huset vedlikeholdes, dekk skiftes, hekken klippes, hunden luftes og blomster plantes. Jeg trenger noen som kan hjelpe til med dette, samt passe på at dette gjøres når det er behov. Det er fint om de som blir valgt kan stikke innom med jevne mellomrom og selv sjekke om det skulle være behov for å utføre noe arbeid. Det kan fort bli endel oppussing om behovet skulle melde seg, kanskje bygge en garasje. Bygge en støttemur mot vei, steinsette en platting. Legge nytt elektrisk anlegg og drifte trådløsnettverket mitt.

Jeg har selv ikke tid, kunnskap, lov eller mulighet til å gjøre alle disse oppgavene selv. Så hvordan kan jeg da bli betydelig bedre på dette området? Svaret er like innlysende som det er genialt, og tar meg tilbake til de mange engasjerte mailene fra kvalitetsbevisste naboer; jeg lager en timeplan som gjør det uhyre enkelt for alle(helst i Oslo) å melde sin interesse. Og løsningen kaller jeg selvsagt "Vaktmester hos Hansen!"

Som tenkt, så gjort, og nå er ideen ferdig testet på nabolaget, og er klar for lansering.

Det er en liten applikasjon som installeres i operativsystemet ditt, og som gir deg et rapporteringsvindu nederst i høyre hjørne. Her kan du enkelt melde fra når du kan jobbe, hva du kan gjøre, hvor lang tid det tar, og så sende inn beskjed. Meldingen går direkte til undertegnede, som dermed bare kan glede seg over alle tingene som blir gjort uten egen medvirkning og økonomisk kostnad.

Når jeg nå skal la et representativt utvalg personer ta i bruk denne gratistjenesten, må jeg være litt kresen, og forbeholder meg retten til å plukke ut omlag 100 personer med studielån, høy utdannelse, gjerne innen praktisk yrker som snekker, elektriker, murer, vaskepersonell og datafolk. Derfor ber jeg om at du skriver en kort begrunnelse for hvorfor akkurat du er spesielt kvalifisert til å være "Vaktmester hos Hansen", og sender det i en mail til post(a)hansenfoto.no

Jeg kan dessverre ikke betale noe for jobben som skal gjøres, men lover å lage en “Vaktmester hos Hansen"-liste på denne bloggen, der de beste dugnadsdeltakerne blir gjort stas på.

På forhånd tusen hjertelig takk!

---------
Fritt etter en idé fra internettet.....

Ingen kommentarer: