torsdag, september 16, 2010

Løpetur er også tur



Kjapp tur ut med bikkja i dag tidlig. Trodde jeg. Startet pent og forsiktig innover Østmarka. Skulle bare en liten tur. Kom til et kryss, og lurte på om jeg skulle forlenge turen og ta en annen vei. Det ble en annen vei og lengre tur. Neste kryss....nytt valg. Og enda lengre tur. Kom over et par steder jeg bare måtte ta bilder av. Litt hverdagsidyll for oss som lufter hund i skogen i stedet for i parken. Tempoet øker, pulsen hamrer, svetten renner, glatte røtter og gjørmehull. Våte sko men fin tur. Traff lysløypa og satte kursen hjemover. Og i løpet av hele turen møtte jeg kun 7 personer. Alle over 60 år. Har sett det samme på vinteren. Gamlingene holder koken og bruker marka. Imponerende. Har allerede begynt å glede meg til vinteren og skiføre.

Ingen kommentarer: