torsdag, mars 09, 2006

En annen vinkel


En annen vinkel
Originally uploaded by hansen oslo.
Her er ekornspranget fanget fra kjøkkenvinduet, og med raskt kamera gikk det an å fange en serie med bilder som er satt sammen for å vise spranget til ekornet. Det er et vannvittig sprang, men det så ut til at ekornet fikk kontroll på det etter noen forsøk. Det brukte lang tid på konsentrasjon, men så virket det som det bestemte seg, og satte alt inn på å få det til. Minner meg ganske mye om diverse basehoppere jeg kjenner, som vurderer og vurderer, finner det beste stedet for å gjøre spranget. Så er det dyp konsentrasjon av typen; har jeg husket alt, har jeg tenkt på alt, er jeg klar.....og PANG - over the edge. Da ekornet hadde gjort det noen ganger virket det nesten litt nonsjalant...og selvsikkert. Akkurat som Basehoppere....

Ingen kommentarer: