tirsdag, juni 10, 2008

Frilanslivet og ansvar


Dette med å være frilanser er hardt. Men som jeg ofte sier; det er tross alt bedre enn å jobbe. I går var jeg vikarierende frilans feltlærer for en skoleklasse på tur i Østmarka. Jeg oppfattet ansvaret(ansvar = kløe, tror jeg er allergisk) slik at jeg skulle være tilstede under overnattingen, og......,eeh, ja, det var vel det. Jeg var tilstede. Ok da, jeg hjalp til å sette opp noen telt, en lavvo, laget noe mat, lånte ut noen liggeunderlag, og hadde med det som eventuellt måtte trenges. Ungene etablerte leirområde, og badet. Et av barna fikk problemer i vannet, og klassens lærer reagerte sporenstreks med å kaste seg uti, fullt påkledd, med bukse, genser og sko. Jeg tror klokka hennes tok kvelden. Kveldens helt. Ellers gikk det knirkefritt for seg. Det var en fin tur, og roen senket seg etterhvert over leieren. Da var det bare å sette seg å se utover vannet og vente på mister Blund, som tok det med ro i går.

Ingen kommentarer: