mandag, august 04, 2008

Mac vs WindowsPC

Macen bruker jeg til jobb.
Windows-PCn brukes til å få tiden til å gå....

Et utsagn mange ler av, men for meg er det faktisk sant. Jeg bruker en gammel sliten powerbook, om bare virker og virker. I tillegg har jeg en Windows-PC, som heller ikke er av nyeste modell. Som bare fortsetter å krasje. Begge brukes forsøksvis like mye, men når det er noe jeg MÅ få gjort er det macen jeg må stole på. Windows-PCn krasjer, programmer henger, feil med drivere, omstart, kryptiske feilmeldinger, osv, osv. Jeg blir litt forsiktig sagt lei. Virus er ikke noe tema. Macen virker feilfritt i ukesvis mellom hver omstart. Jeg tar ikke hensyn til hva som er kjappest, billigst, best, mest for pengene, best spec., størst, minst, batterikapasitet.....jo forresten, batterikapasitet! Macen har så dårlig batterikapasitet at jeg lurer på om det i det hele tatt sitter batteri i den. Mine Windows-PC-brukende kollegaer har batterikapasitet i timesvis, macen holder et øyeblikk. Knapt nok. for meg er det ikke tivl. Min neste maskin blir også en mac. Det finnes faktisk noen som har feilfrie PCer, sier de...og de jobber som utviklere, it-konsulenter, programmerere, whatever. Jeg jobber ikke med data, men med datamaskiner. Og jeg er opptatt av ting som virker. Mac virker. Derfor er min jobb-pc en mac. Selv om nesten alt er bedre med Mac, er det problemer. iCal er sykt treg, tilnærmet ubrukelig. Om noen i Apple Norge leser dette ønsker jeg meg en MacBookPro, en Mac Pro og en iPhone 3G.

Ingen kommentarer: