fredag, april 02, 2010

Stabilisatorvirkningsfeil

Mange, for ikke å si alle, ny objektiver kommer med stabilisator. I allefall om det er en viss grad av teleoptikk. Så også min 28-300 fra Canon. Som er et ok allbruksobjektiv. Stabilisatorens kvalitet er det imidlertid så som så med. Den er faktisk SYKT DÅRLIG!! Og endelig har jeg klart å filme hvordan den virker. Og her er videoen. Dette er intet mindre enn katastrofalt ubrukelig. Derfor har jeg da heller aldri brukt stabilisator på dette objektivet(heller). Jeg har snakket med Canon og Canonverkstedet. Ingen skjønner hva som skjer. Ikke jeg heller, og jeg er ikke fornøyd. Tar Canon grep? Neppe. Derfor denne reklamefilmen. Filmsnutten er av en fallskjermhopper som henger under åpen fallskjerm....

1 kommentar:

Anonym sa...

Interessant! Jeg har lenge vurdert å kjøpe dette objektivet, nettopp får å være et Allroundobjektiv.

Ikke spesielt lystig lesing/filming du viser her...