søndag, august 19, 2007

Fjelltur i majestet


Jeg har vært noen dager på fjellet mot slutten av sommeren. Fjellheimen i Norge er et fantastisk sted å være. Spesielt å gå aleine. Da kan gangtempoet legges noe høyere, jeg trenger ikke følge stier, kan gå opp der det er bratt og se ned der jeg har lyst. I fjellet er det fred og ro. Og ikke byens mas som preger meg(nåvel...dette er vel ikke helt sant?). Her kan jeg sette meg ned å ta livet med ro og nyte stillheten, og suset av vinden som jager gjennom sivet over et lite fjellvann. Og nyte synet av en ivrig hund i vilt sprang bortover bakkene. Enkle ord som frihet rinner meg i hu. Dette er forresten siste dag med båndtvang, og som hundeeier er det selvsagt viktig å følge de reglene som gjelder på dette området. Det som imidlertid er enda viktigere er å plukke opp driten etter bikkja di I BYEN OG PÅ STIER(til deg, din MØKKAMANN!!, som aldri plukker opp etterlatenskapene..)

Ingen kommentarer: