tirsdag, oktober 30, 2007

Canon trådløs sender

Jeg tester i disse dager den tilsynelatende geniale WFT-E2A trådløse senderen. Det er imidlertid ikke bare moro. For en som er godt vant med Mac, og hvordan ting virker på denne platformen, kan det å sette opp WFT-E2A fortone seg som et mareritt. Jeg har brukt et par dager med jobbing og konfigurering og testing UTEN tegn til suksess. Det vil si; jeg klarer å koble min mac til kameraet, trådløst, via nettleseren. Jeg kan med andre ord fjernstyre kameraet, ta bilder og hente bilder direkte fra kortet. Men det er faktisk ikke mulig å bruke Canons EGET PROGRAM for å få kontakt med kameraet og gjøre innstillinger, selv om det er tilgjengelig gjennom nettleseren. Jeg har ennå ikke greid å sette opp kameraet til å sende direkte til en ftp-server via wi-fi, som vistnok skal være mulig. Jeg gir imidlertid ikke opp med det første. Det er 34 dager igjen til gipsen skal av.....

Blogged with Flock

Ingen kommentarer: