tirsdag, oktober 23, 2007

Vallaboken er her





Tidligerer LO-leder, Gerd-Liv Valla, har begått boken "Prosessen" som kom ut i går. Det ble vel noe av tidenes mest omtalte bok, med oppslag i alle landets nyhetsmedier. Jeg har ikke lest boken selv, men er godt i gang. Jeg fikk boken i hende rett før dagens besøk på Oslo kommunale legevakt, populært kalt legevakta, hvor de klippet av min fire dager gamle gips, renset såret på forskriftsmessig vis, studerte sårutviklingen og bandasjerte på nytt før det ble gipset i valgfrie farger. For å hedre de svenske som jobber på legevakta ønsket jeg fargene gul og blå, men dessverre hadde ikke gul gips, så da ble det rød og blå. Som nevnt skal jeg bruke gips og krykker i seks uker, og er i ferd med å utvikle treningsprogram for enbente. Som jeg sa til en nabo forleden; -jeg er heller med på dugnad hver dag i sels uler, enn å bruke gips...., MEN til saken. Under den lystige behandlingen fikk jeg tid til å starte på det som omtales som "Vallaboken". Og det er en drivende god bok med mange spennende detaljer. Det er faktisk vanskelig å legge vekk boken. Og derfor er dette er en bok jeg anbefaler, selv om jeg bare har lest 62 sider til nå. Den blir lest ferdig i løpet av morgendagen.

Ingen kommentarer: