lørdag, november 17, 2007

Tre år!

"I snitt bruker vi tre år på do i løpet av et helt liv.....", ble det fortalt på et utrolig interessant program på NRK1 i kveld. Et sykt program om Englands offentlige toaletter. Og konkuransen om "Årets beste offentlige do"-prisen! Hjelpe meg... Mer informasjon om dette fantastiske emnet kan du finne på nettsiden til Loo of the Year Awards. John Harrington fant opp vannklossettet i 1596, noe som har betydd mer for folkehelsa enn noe annet. I programmet følger vi et par toalettinspektører(et ektepar(lurer forresten på hva de snakker om over middagen)) som reiser rundt i England, på overraskelsesinspeksjoner, og ser på offentlige toaletter, som siden ender opp på en liste over Englands beste og værste toaletter. De har en liste med over HUNDRE punkter som skal sjekkes på alle toaletter de er innom. Vinneren får en stor pokal. Ja, det er faktisk helt sant. Jeg så det på selveste Kringkastingen. Forresten, en toalettvasker forteller at en kar pleier å: "-do a number two in the urinal on a frequent basis." Dette høres slett ikke bra ut.
Her er kategoriene, og jeg tror jeg fikk med alle:
* National Category Winners
* National Accessible Toilet Winner
* National (Baby) Changing Facilities Winner
* Public Toilet Entries - National Winner
* Individual Category Entries - National Winner
* Champions' League – Standards of Excellence Awards
* Local Authority Premier League
* Attendant of the Year Awards

1 kommentar:

Helge Olav Helgsen sa...

I samme kategori kan jeg anbefale doruller som også er noe folk samler på...