søndag, april 06, 2008

Middag vettu



Slik jeg ser det er det to måter og lage mat på. Enkelt og godt.....det er faktisk tre. Enkelt og godt og billig. Sjelden henger disse tre sammen i samme måltid. Jeg fortrekker at det er godt. Dette måltidet var både enkelt og godt, og består av noe så sjelden som svinefilletmedaljonger fylt med soltørket tomat, revet ost og løk. Stekes til det er ferdig i nok smør. Jeg hadde i mer smør etter bildet ble tatt. Tro meg. Perfekt kokte poteter og grønnsaker bestående av, i rekkefølgen det ble lagt i fosskokende vann med havsalt; gulerøtter, ett minutt eller to senere slapp blomkålen til, og når folk går til bords(to minutter seinere) puttes brokkoli oppi vannet. Grønnsakene er da så godt som ferdig. Bruk en følepinne, de skal være harde, men passe..... Dagens hjemmelagede saus var en rosépeppersaus. Om det var godt? Ja, jeg synes det.
Det tar ti minutter å lage dette måltidet, bortsett fra potetene som skal kokes ferdig...omtrent så lenge det tar å lese en avis.

Ingen kommentarer: