søndag, mai 18, 2008

Ny telefon



Jeg vasket telefonen min for en stund siden, og den har i etterkant utviklet telefoninnfluensa. Dette er en sykdom som oppstår hos elektroniske dingser, og som er dødelig for blant annet mobiltelefoner. Tiden fra sykdommen inntrer til total kollaps av indre organer i telefoner vil variere, men det er bare en utgang på dette, og forberedelsene er i gang. Leting og vurdering av ny telefon foregår kontinuerlig. For mitt vedkommende står det mellom Nokias N95, og merkelig nok iPhone. Nokiatelefonen er velprøvd av kollegaer, og jeg er godt kjent med Nokia fra før. Nokias telefoner er kjedelig tilpasset den moderne verden vi opplever i skandinavia, med hsdpa, 3G, EDGE, 5mpix kamera, osv....osv...
iPhone derimot er et oppkomme av kule programmer som vil mer enn dekke det daglige behovet for informasjon, e-post, planlegging. Teknisk er iPhone fra amerikanske Apple derimot en katastrofe for moderne brukere. 1,3 mpix kamera? Det var min FØRSTE kameratelefon. Det er ikke brukbart til noe, og mer jeg tenker på det - jo mindre aktuellt blir det å kjøpe iPhone. Men det er et hav av andre muligheter. Vurderingen løper kontinuerlig til min gamle telefon er død.

1 kommentar:

Ken Hansen sa...

Iphone er fantastisk, med en fot i steinalderen og en tånegl i framtiden.