torsdag, oktober 16, 2008

Hellstrøm rydder videre

Hellstrøm rydder opp - for et gullprogram! I dag besøker han Fru Inger i Trondheim. "Maten er redselfull" som han sier. Programmet har løftet seg fra en knallstart og er nå hysterisk bra. Hellstrøm har virkelig tatt grep etterhvert som programserien skrider fram. Eyvind Hellstrøm tar en runde på kjøkkenet, og finner noe som minner om blåskjell i ei bøtte. Innehaveren sier: -Det lukter faktisk blåskjell....Hellstrøm svarer: -Nei fy faen, det gjør det ikke! Fru Inger reklamerer med terningkast seks på sine nettsider. Undersøkelse i Trondheims restaurantmiljø har avslørt at innehaveren, Morten, har kastet terningen selv....
Dette er det beste TV3 har sendt på lange tider, og det eneste jeg finner grunn til å se på om dagen.
Edit: Dagens program er over, og jeg kommer ikke til å spise her. ALDRI!
Edit2: VG følger opp og skriver om den såkalte restaurantens terningkasting.

11 kommentarer:

Anonym sa...

Så langt er dette det eneste programmet der Hellstrøm ikke får banka vett inn i skallen på eieren av restauranten, og det måtte selvfølgelig bli en fra Trondheim. Når det kommer en mesterkokk og forteller deg at noe er galt i restauranten din, så stiller du deg ikke til å protesterer og er likegyldig slik Fjeldsetaunet gjorde. Dette var en flau forestilling og svært dårlig reklame for Fru Inger og Fjeldsetaunet.

Anonym sa...

kjempe bra programm igår. Ble flau på vegne av bransjen når en ser en slik arrogant oppførsel av en restaurant innehaver. rart han ikke brukte "kapteins" genseren i restauranten! Mannen har ikke peiling,stakkars de som jobber for han. Ikke rart de slutter og/eller sykemelder seg! Nei, kommer ikke til å leve lenge den sjappa der!!

Anonym sa...

Det som slår meg mest etter å ha sett programmet, er at det sjelden er kjøkkenet som er problemet. Det er dårlig ledelse og organisering. Fru Inger var jo aller verst i så måte. De trengte en ansatt til som kunne gjort sjefens jobb mens han gikk rundt og prata med gjestene. Du vet, de som ikke fikk maten sin fordi han ikke hentet de ferdige tallerknene...

Anonym sa...

Helt ærlig synes jeg Hellstrøm er en ufyselig og arrogant person!!! Det er overhodet ikke slik man behandler en arbeidsstab. Heldigvis er han ikke min sjef. Måten han oppfører seg på ville bare provosert meg. Å min arbeidsmoral er på topp!!! I de 10 år jeg har utøvet mitt yrke har jeg vært sykemeldt en liten periode pga svangerskap og levert inn en egenmelding for èn dag, så dette har ingenting med moralen å gjøre. Men kommer ALDRI til å besøke Hellstrøms restaurant noensinne.... Så slett behandling av mennesker liker jeg overhodet ikke.

Anonym sa...

Hellstrøm gjorde virkelig en god jobb i Trondheim, når man tenker på kompetansen på staben. Han er virkelig en mester kokk:).Dyktig leder med øynene åpene for hva som skjer . positivt at han hjalp jenta som knakk sammen av hollandaisen :).
Håper han skal besøke mange restauranter fremover.

Anonym sa...

Hellstrøm er en perfeksjonist, men servitører i Oslo ville gitt mye for å få jobb i hans restaurant. Jeg har selv vært servitør og har også hatt den store gleden av å spise på Bagatelle. Når jeg blir lottomilionær skal jeg spise der igjen med alle de jeg vet setter like god pris på nydelig mat som meg selv, med riktig vin til naturligvis. Damen som kritiserte ham har tydeligvis aldri jobbet for denne fantastiske mannen!

Anonym sa...

Ja, det er vel ikke uten grunn at Eyvind Hellstrøm er en av landets ledende kokker og nettopp får være med som "sjef" i et slikt program.
Kommentaren over faller på sin egen urimelighet. Hellstrøm er dønn igjennom ærlig i kommentarene og fair mot de som han arbeider med. Å jobbe med en slik dyktig og kompetent person er ikke mange forunt, men Anonym over her har tydeligvis jobbet med mennesker av vannvittig mye bedre kaliber i 10 år....La oss håpe hun fortsetter med det, og lar Hellstrøm-suksessen fortsette i ro & mak.
Dette, og Nytt på nytt er de ENESTE programmene jeg gidder å ta meg tid til å se i løpet av en hektisk uke...Enough said.

Anonym sa...

Har ikke sett programmet og vet ikke hvordan Hellstrøm er som person men jeg har spist noen ganger på Bagatelle
i forbindelse med jobb. Maten er god,
men overpriset, de 18-20 år gamle vinkelnere hadde ikke peiling på vin og når de fleste servitørene også var
i samme aldersgruppe så sier det sitt. I land som Italia og Frankrika har restauranter med stjerner mer respekt for kundene sine enn å ansette tenåringsdøtrene til vennene sine. Når du betaler blodprisen til Bagatelle så synes jeg at man skal ha kvalitet over hele linjen, det holder ikke bare at maten er god når man operer i den prisklasse. le

Anonym sa...

Det er ikke måte på hva enkelte personer trur man kan gjøre og si! Hellstrøm har mistet min respekt! Uansett om han kan kalle seg mesterkokk eller ei, det er ikke slik man behandler personer. Gir blanke i om han er annerkjent innenfor kokkemiljøet, hadde han oppført seg slik mot meg hadde jeg bedt han dra dit peppern gror! makan til frekkhet... Dårlig lederstil!

Irriterer meg grønn over at folk trur de kan herse med andre fordi de har "høyere rang" ! Ja, kanskje spisestedet Fru Inger hadde problemer, men det gjelder ikke bare denne episoden, det gjelder Hellstrøms holdninger generelt! Arrogant....

Anonym sa...

Hellstrøm er IKKE arrogant. Jeg er selv utdannet kokk for lenge siden, og det han viste var snilt. I frankrike der mye av vår matkultur stammer fra behandles folk ekstremt mye verre. Ikke at det er noe mål i seg selv, men han har stjerner i Michelin guiden, er sinnsykt dyktig, og kan opptre med styrke og disiplin. Han kan så mye at om han ville være skikkelig arrogant så hadde han hatt den faglige tyngden til å begrunne det med også.

Fru Inger er en skam for Trondheim, innehaveren er åpenbart verdensmester som ikke forstår konstruktiv kritikk, og staben er heldige som fikk møte Hellstrøm. De tok heldigvis til vettet og har forhåpentligvis fått seg jobber andre steder.

Det fine er at TV3 ikke sminka dette, man får se hvor ille det er, og om noen uker går han konk (får vi håpe)

Anonym sa...

jeg er faktisk dritt lei av fulstendig råtten matkultur i norsk resturant miljø. Her er det enten eller. Enten så er maten veldig god og resturanten svært snobbete og du må spise sammen med vestkant sosialister som du egentlig liker.

Går du på en vannlig resturant er miljøet og atmosfæren bedre, men maten så dårlig at jeg får tårer i øyekrokken. Den er så dårlig at du tror de har gjort det med vilje.

Norsk restarantgjester kan deles i to kategorier. Vestkant sosialister som holder liv i gode resturanter, men gir du de et dritt måltid så synes det også er bra.
(Har vært på resturant med ramsalt fiske suppe, som har fått de beste kritikker i avisen)

arbeiderne : Det bedømer matens kvalitet etter hvor stor porsjonen er på talerken, ingenting annet.

Har mange ganger hatt lyst til å gå ut på kjøkkenet å skjelle ut både eiern og kokkenen. Det handler litt om respekt for livet, det du spiser har som regel vært et levende vesen. Det minste du kan gjøre er å anrette det godt.