fredag, juni 05, 2009

Ikke farlig

Det er selvsagt ikke farlig med akrylamid i fisken som fiskes i Førdefjorden. Det var heller ikke farlig med stråling unde rutprøving av kjernekraftvåpenet i sin tid. På samme måte som genmanilpulerte matvarer er billigere å produsere, og sikkert ikke farlig. Melk som er holdbar i to måneder og kjønsmodne åtteåringer i Chile, som har spist østrogendopet kylling for å vokse fortere, er heller ikke noe å bekymre seg for. Ikke vet jeg om det er farlig. Men jeg velger det jeg spiser, og det jeg velger er mat med kort holdbarhet og ekte smak. For å lese mer om mat anbefaler jeg boken "Den hemmelige kokken".

1 kommentar:

Anonym sa...

Jeg regner med at du er klar over at du får i deg akryllamid fra mange kilder, f eks potegull og annen stekt mat. For å nevne en siste sak så brukes det også akryll amid produkter til å rense drikke vann! Feil bruk er skadelig ja, men fornuftig bruk er uproblematisk. Akryllamid fikk mye oppmerksomhet etter Romriksporten, men i vanlige polymer produkter, med korrekt håndtering så er dette uproblematisk.