tirsdag, april 28, 2009

Er jeg syk? Hjelpe meg...

"Paradise hotel"-Ida er redd hun har fått svineinfluensa, sier hun til TV2. Hun har vært i Mexico og har ikke vært i form siden. For noen uker siden var jeg i Mexico. Tro det eller ei, men det var jobb. Turen tok en ukes tid, og jeg var sammen med masse kollegaer. Vi spiste sammen, jobbet sammen, stresset litt og satt tidvis trangt i minibuss ved et par anledninger. I tillegg ble det faktisk tid til å sole seg ved to anledninger, samt en tur på Mexicos Besseggen. I et hav av folk. Smittefare var kanskje det siste jeg tenkte på, i den grad jeg tenkte på annet enn å ta bilder, og handle et par souvernirer.
Men da jeg kom hjem, oppdaget jeg en endring i den fysiske formen. Jeg hadde bedre kondis, orket å gå lenger på ski, ble litt raskere restituert etter skiturer og trening og løp opp trapper, og en gang etter trikken.... Jeg lurte litt på det, og har hele tiden etterpå trodd det hadde noe å gjøre med at jeg bodd høyt i Mexico City. Jeg hadde hotellrom i 39.etg, og spiste frokost i 40.etg, samt et par GTs i samme høyde. Kanskje bedringen i fysisk form(om enn innbilt...) kom av det som i idrettsverdenen kalles høydetrening, tenkte jeg. Men etter dette griseinfluensgreiene er jeg ikke like sikker. Ikke har jeg vond i hodet. Ikke har jeg vondt i kroppen(tøys: Vondt, men det kommer av trening) og ikke har jeg vondt i halsen. Og formen er bedre. Livet er en lek. "La humla suse" som professor Arnulf Kolstad sier til VG i dag. Jeg er kanskje smittet av "omvendt svineinfluensa".

Ingen kommentarer: