søndag, desember 07, 2008

Nytt og nyttig


Min gode gamle powerbook ligger på dødsleiet om dagen. Skjermen(jeg tror det er skjermkortet) lager rare ting på skjermen, helt uten varsel. Da er det ikke lett å jobbe. Dette har pågått en stund, men har blitt stadig mer iltert. Lørdag topet det seg, og til alt hell fant jeg en god backupmaskin på finn.no. Jeg rykket ut i kjent stil, og etter litt testing ble maskinen kjøpt. Nå går tiden med til å hente over ting som trengs fra den gamle til den "nye" maskinen. Min døende maskin er en Powerbook 15", som fra og med i dag er byttet til en Powerbook 17". Ja du leste riktig. Maskinen er ikke ny, den nyeste heter macbook pro, av flere grunner. Den viktigste grunnen er prisen, og den nest viktigste er at det kommer trolig en oppgradering av de bærbare maskinene til Apple i Januar. Planen var å kjøpe nytt da, men med problemene som oppstod på 15-tommeren var det ingen vei utenom øyeblikkelig investering. Maskin må man ha, og PCn i kjellern er ikke noe alternativ for folk som vil ha jobben gjort.

Ingen kommentarer: