fredag, februar 26, 2010

Er våren i anmarsj?



Moro i bakken i dag også, og i tillegg til en EOS 7D hadde jeg med et GoPro HD som testes i forkjellig bruk. Forsøker å finne alternative bruksområder, noe som ser ut til å gå greit. Kjørte med kameraet i hånda et par turer. For montering på skitupp eller hjelm, må jeg gjenfinne festet som jeg har lagt et lurt sted.... Eller kjøpe nytt. Det ligger vel an til det siste. Ellers blir jeg mer og mer sikker på at Canon EOS 7D ikke er noen erstatning for mk-modellene. Fokus er bra, vekta er bra, video er bra....men det er ikke mulig å vite om kameraet bestemmer seg for åtte eller tre bilder pr sekund. Og noen ganger er det ganske viktig. For eksempel i skibakken. En annen liten ting er crop-faktoren, som er på 1,6. Det betyr at en 100mm blir til 160mm, og det som var vidvinkel blir til normalobjektiv. Synd når det er vidvinkel jeg trenger, og det er det ofte.

Ingen kommentarer: