onsdag, februar 17, 2010

Lommekamera


For noen uker siden kom et lite morsomt kamera i posten. Jeg har skrevet om dette før, men nå har jeg igjen hatt det med på tur. Og tok dette bildet i bunnen av en lang bakke. Kameraet leverer varene, men det er EN stor ulempe. Det er ikke mulig å se det du tar bilde av før du kommer hjem og laster inn på macen. Fordelen er jo at det er så stor vidvinkel at "alt" er med, men det ville vært moro å kunne komponere bildet på et vis. Dette er i så måte et ekte "point and shoot", eller "stup og skyt"-kamera. Det er helt automatisk og tar faktisk greie bilder. Men det morsomste er å filme. Kameraet er stort som en fyrstikkeske, og kan monteres hvor som helst. Eller det kan holdes i hånda og du bare peker på det som skal filmes. Morsomt kamera som det skal forskes mer på. Må få tak i flere fester. Hjelmfeste, sykkelfeste, skifeste, håndfeste, bilfeste, linefeste, stativfeste.....joda. Jeg skal klare å finne diverse bruksområder for dette. På vei ned fra Haukåsen radar i Østmarka filmet jeg min irske setter i fullt firsprang nedover løypa. Skulle ønske jeg hadde samme kondis...

Ingen kommentarer: