tirsdag, februar 02, 2010

Nytt kamera tatt i bruk

Kjøpte en Canon 7D for et par uker siden, og har kun brukt dette kameraet på jobb siden da. Søndag var det imidlertid behov for flere kameraer, og jeg tok med de gamle 1D mkIII-kameraene i tillegg. Etter et par uker med 7D kan jeg bekrefte at det er et bra kamera, og jeg har ikke savnet noe annet. Men da jeg igjen plukket opp 1D-kameraene og begynte å bruke disse i tillegg, merket jeg at, joda, det gir en annen følelse. Det virker mer solid, det går litt fortere, det er litt mer "tyngde". Både følelsesmessig, og ikke minst i vekt. Bildekvaliteten fra 7D er imidlertid helt topp. Og en annen fordel er at det er mulig å filme i mer enn bra nok kvalitet, og med ekstra mikrofon blir lyden helt OK. Selv om jeg ikke kan høre på lyden under opptak. Det burde selvsagt være mulig. Gjerne også mulig med to mikrofoner i hvert sitt spor. Men er dette kameraet det endelige kameraet? Nei, det er nok ikke det. Men det er veldig bra. Det må imidlertid ikke misforstås; Jeg har lyst på Eos 1D mkIV, evt 1Ds mkIV(vet ikke om det kommer...), men det ligger nok litt fram i tid. Her er en link til en hastig laget video søndag ettermiddag.

Ingen kommentarer: