søndag, februar 21, 2010

Kaldt ute i dag også

Martin Johnsrud Sundby:
"Northugs lagkamerat, Martin Johnsrud Sundby, som også går på Fischer-ski, gjorde noe så uvanlig som å refse smørerne offentlig etter løpet.
- Hva jeg er mest skuffet over? At vi ikke klarer å smøre gode nok klassiskski. Skal jeg være med i teten, og bruke styrken min, er jeg nødt til å ha gode klassiskski. Jeg var så sliten på den første 15 kilometeren, at jeg ikke visste hvor jeg var hen, sa han til NRK."

Ja, det samme følte jeg i dag, rett etter at jeg tråkket gjennom isen og både Fischerskia og Salomonskoa ble klissvåte. Det ble som å gå med platåski... Uggen følelse. Smurningen klarte ikke håndtere den uvante situasjonen som plutselig dukket opp. Jeg kreket meg til nærmeste landkjenning og tok av skia. Tror du ikke jeg tråkket gjennom snøen og sto fast til navelen? Det ble en kamp for å gjenvinne kontroll. Jeg er sinnsykt skuffet og lei over denne smøretabben. Dette er noe jeg kommer til å ta videre.....vent.....pokker...jeg har smurt skia sjøl.... Bummer! Og mens jeg skrapte frosent isvann og snøsørpe av ski og sko, satt bikkja og holdt vakt i tilfelle den lokale ulven skulle finne på å stikke innom. Heldigvis hadde jeg med Fjellduken, kakao og to skiver til meg og en til hunden. Det ble kald retur med våte sko og våte hansker..... Men utrolig deilig å være ute i været.

Ingen kommentarer: