lørdag, februar 28, 2009

Er P-vakter psykopater?

Dabladet har i dag en sak hvor en p-vakt har klint til en tilsynelatende uskyldig mann. Det er selvsagt ikke bra. Men alle representater fra Trafikksjefens etat jeg har møtt virket ustabile og har hatt uforståelig trang til unødig provokativ fremferd, så denne tildragelsen dagbladet skriver om i dag er ikke overraskende. Jeg sjekket på nett, og fant ut hva som kan virke som viktigste kvalifikasjon for p-vakter. Spørsmålet er hva som fremkaller denne trangen til konfrontasjon? Er det mindreverdighetskompleks? Kom de til kort på befalskolen, politiskolen eller vekterskolen? Trafikksjefens etat uttaler det til stadighet at de er en service-etat. Det ser vi fint lite til. Aldri ser jeg folk fra denne etaten forsøksvis HJELPE noen til å unngå gebyr. De står derimot godt gjemt for å kunne springe fram å legge lapp på vinduet så fort bilfører har forlatt kjøretøyet. Hvorfor ikke forsøke med en vennlig tone, gå fram og si noe om at: -beklager, her er det ikke tillat å stå, fordi......., og om du ikke flytter bilen er jeg nødt til å skrive en lapp. Nærmeste lovlige parkering er .......
Men det er kanskje for mye forlangt?

8 kommentarer:

Anonym sa...

Hva med at de som faktisk er ute etter å "sette fra seg bilen" leser skiltene å respekterer de.
For der er å sette fra seg bilen folk gjør. Hvertfall flesteparten av de jeg ser gjennom arbeidsdagen. Alle "skal bare". Skiltingen er til for å hjelpe trafikantene slik at det skla bli flyt og sikkerhet i trafikken.
Veldig mange ser kun sin lille værden i sin lille bobble å ikke omfanget av det de "bare" skal gjøre.
Det er trist om det er slik oppfattning folk skal ha om et helt yrke.
Det er faktisk ikke parkeringsvaktene som kjører bilene som blir ilagt avgifter, men det er de som får alt ubehaget i arbeidet. ikke rart om det vipper over litt for enkelte. Selv om parkeringsvakten dagbladet.no her skriver om gikk altfor langt (om historien stemmer). Om folk har så mye imot parkeringsvakter så burde det være ganske enkelt. Parker etter skiltingen så blir de arbeidsledige alle sammen.

Anonym sa...

eg forklarte parkeringsvakta at han ikke kunne sette bot fordi jeg hadde lov til å stå der. Han klarte helt fint å kjøre forbi meg, så det var helt høl i hue. Jeg skulle bare inn med to små esker og ut igjen, forteller Shahzad.

Han hadde parkeringstillatelse til å stå der

Reggolb Elgoog sa...

Jeg hadde en kjempestor henger og bil, skulle hente møbler i Markveien. Gata er smal og det var på kvelden. Fortau på begge sider men kun en smal vei. Kjørte opp på fortauet slik at bilene kom forbi uten å kjøre på fortauet. Fotgjengerene kunne fint gå på andre fortauet. Sto inntill butikken der det var mye tunge møbler å bære. Etter 10 minutter sto 4 parkeringsvakter utenfor og tok bilder. Måtte flytte umiddelbart. Forklarte meg og sa at jeg hentet varer og sto slik for at det skulle være tryggere for alle. Pluss at det ikke var noe plass å stå. Det hjalp ikke, måtte TA AV HENGEREN og sette den halvveis uti veien. Dedtte medførte at alle bilene måtte kjøre over fotgjengerfeltet og total kaos. TRAFIKKETATEN har et MARKERINGSBEHOV og når betjentene MANGLER evne til å vise SKJØNN, ja da forsvinner enhver respekt for disse folka. Det burde vært obligatorisk med IQ test og samtale med psykolog for disse folka..

Anonym sa...

Hadde han hatt parkeringstillatelse så burde han jo bare ignorert p-vakta og klaget på saken etterpå. Ikke starta å kalle han ting slik at han fortjente å få en liten fik på kinnet

Anonym sa...

Politiet intervjuet parkeringsvakten som lå på sykehuset etter å ha blitt påkjørt i tjenesten.
Kan du identifisere sjåføren? Spurte politiet.
Nei, sa parkeringsvakten, men jeg kommer aldri til å glemme latteren!!!

Anonym sa...

Skyt disse agressive/maktsyke p- vaktene. mye dårlige oppsførsel blandt dem. De har såå sinnsykt snervete syn på samfunnet...og spesielt de private parkering, er bare ute etter agressivt bøter, bare tenker penger. men haha, de er bare en gjeng taperparkeringsvakter......

Anonym sa...

Når folk har sagt at p-vaktene står å gjemmer seg for så å hoppe frem,har jeg trodd det var en overdrivelse. helt til jeg har vært vitne til det selv.Og maken til ufyselig oppførsel skal man lete lenge etter lurer på om det er en del av opplæringen hvordan være minst mulig hjelpsom og service innstilt og mest mulig frekk,sleip og ufyselig.

Anonym sa...

Synn ikke alle bare kan være som han som fika til budet! I enkelte land blir man slåt med kølle helt til man hører eller løper vekk fra stedet! Har stått lenge nok å venta på å komme fram fordi det er en som bare skulle eller bare skal! alle burde fike til sånne folk som kaster bort tiden til alle andre! Dere som ikke er rammet av tidsklemmer av og til eller har helt ren samvitighet kan kaste den første stenen!