tirsdag, februar 03, 2009

Verden vil bedras...


Verdenskjente James Randi har tatt tak i snåsamannenovertroen. Det er vg-nett som melder dette. Kanskje tøvet blir avslørt en gang for alle. Det er alt for mange som velger å tro på snåsamannen, og julenissen. Ok da, julenissen skal man ikke tulle med. Alle skjønner at nissen finnes, og reiser verden rundt og sprer glede. Men snåsamannen? Healing? Tankekraft, og alt det andre tullet. Hallo. Tenk sjøl. Forleden var det Olav Gunnar Ballo som kunne stoppe blødninger med bønn. Oh my god! som overtroiske amerikanesere ville sagt. Apropos overtro.Det skal bli spennende å se kamelsvelgingen i denne saken.

3 kommentarer:

Unknown sa...

Heldigvis er det valg til høsten.

Anonym sa...

Vi er ikke tilbake til steinalderen, men vi er tilbake til en flertallsregjering med Arbeiderpartiet i spissen. IQ er så lav at det blir spåkoner - snåsamannen - B.H.Hansen - Solhjell - og andre nisser som skal brukes. Det mangler faktisk en del av AP som ikke har sagt sin mening og om holdninger i dette selskapet vedr, snåsamannen , Lo " ! Hva tenker de om Snåsamannen? og om Julenissen for den del.
Denne regjerigen har oppfylt alle de skrekksenarioer en kan finne og driver en totalitærregime verre en bruksansvisningen fra Korea! Blir det neste et tvangsvalg med AP som eneste partai"?

Anonym sa...

Det er nok mer mellom himmel og jord enn man "ser"...

Jeg har selv, i kristen regi, blitt helbredet for dårlig syn (brillene har jeg sluttet brukte, og okularet på kamera er stilt tilbake i nøytral posisjon), kan springe og sykle uten å få vondt i venstre kne (som var veldig vondt tidligere, så pass at jeg måtte stoppe å ta pauser under sykkelturer) - OG, av alle ting - sist jeg testet hørselen meldte instrumentene fra om at noe var "galt", da jeg hørte for godt. Det for en gutt med lange og vond historie med øreverk og nedsatt hørsel...

Hvordan skal jeg forklare dette uten å tro på noe større enn meg selv, spesielt siden alt hendte på samme tid + to ting til...

Mitt spørsmål er nok ikke om det fungerer, men hvilken kraft ligger bak...