lørdag, februar 21, 2009

Hverken eller....

Jeg har ikke akkurat fulgt med på Melodi Grand Prix-delfinalene, eller hele finalen, for den saks skyld. Men har selvsagt hørt både vinnersangen og flere av de andre melodiene på radio før kveldens finale. Jeg har ører. Og i dag var det tid for selveste hovedfinalen, som jeg kom hjem fra fjellet akkurat i tide til å se de fire siste sangene i finalen fra Spektrum, i direkte sending på selveste Kringkastingen. Det var imidlertid hverken overraskende eller sjokkerende at denne Rybak skulle til å vinne. Sangen Fairytale er uten tvil den beste av de fire sangene i superfinalen i kveld, og selv om jeg ikke har hørt alle de andre sangene, eller deltakerne, er jeg rimelig sikker på at det er denne sangen som har potensiale i en internasjonal finale. Her er det muligheter vi ikke har sett på norsk side siden Rolf Løvland herjet i Grand Prix-sirkuset. Flere nettsteder har seieren på front nå i kveld. Rybak slo knockout på Tone, melder ett nettsted. Alexander Rybak knuste alle, melder et annet. Alexander slo ut Tone, melder et tredje. Det er i allefall hevet over tvil at det er en populær vinner som vi komme rtil å se mere til i dagene som kommer, og ikke minst i forbindelse med finalen i Moskva i mai. Vi(les: jeg) gleder oss(les: meg) til den internasjonale finalen der unge Rybak og danserne skal hente seieren hjem(til Norge). Det blir spennende, og lave odds....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Helt enig. Fairytale er en god og svært så fengende melodi. Rybak gjør det veldig bra på scenen og vi har svært gode sjanser til å gjøre det bra i den internasjonale finalen.

Leisha Camden sa...

Mer enighet her. Helt klart det rette valget å sende denne låta ... av veldig mange grunner. I år kommer vi til å gjøre det skikkelig bra ... vi er allerede en av favorittene hos bookmakerne. Og for et show i Spektrum, utrolig kult å se på når stemmene ble lest opp. Grusing kaller man sånt. :-D